یا هادیَ مَنِ اسْتَهْداه

امان ز لحظه ی غفلت...

یا هادیَ مَنِ اسْتَهْداه

امان ز لحظه ی غفلت...

یا هادیَ مَنِ اسْتَهْداه

اگر شوق پرواز باشد پرکشیدن به سویش آسان میشود...
خدایا لحظه ایی ما را به حال خود مگذار...

عنایت خدا بود که در این مسیر قدم گذاشتم ...
برای هدایتمان دعا کنید ...دعا کنید در محضر قرآن ادب داشته باشیم.

طبقه بندی موضوعی

شرح حدیث 3

سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۱ ب.ظ
قالَ عَلِیٌّ اَمیرالمُؤمِنینَ عَلَیهِ السَّلامُ:
 اَلتَّقَرُّبُ اِلَی اللهِ تَعالی بِمَسأَلَتِه وَ اِلَی النّاسِ بِتَرکِها[1]
 
ترجمه حدیث: حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند:
تقرّب به خدا پیدا کردن و به او نزدیک­تر شدن، به درخواست کردن از او وابسته بوده و تقرّب به مردم، به این­که ازمردم درخواستی نکند.
 
به نقل از حاج اقا مجتبی تهرانی (ره): در روایات داریم: اعمالی باعث تقرّب و نزدیکی انسان به خداوند می­شود که سرآمد آن­ها اطاعت از خداوند، انجام فرامین الهی و انجام واجبات، ترک محرمات، آلوده نشدن انسان به معصیت که تعبیر به ورع می­شود و از لحاظ بیرونی و درونی اخلاص در عمل و نیّت و... است.
 در این روایت حضرت علی علیه السلام می­فرمایند: درخواست و دعا کردن از خداوند باعث قرب به خداوند و نزدیکی انسان به او می­شود. یک وقت انسان از خداوند درخواست قرب می­کند که از حاجت­ها بوده و خوب است ولی در این جا مسأله بالاتر است، که انسان همه چیز خود را اعمّ از مادی و معنوی، دنیایی و آخرتی را از خداوند بخواهد. همین درخواست، موجب نزدیکی او به خداوند می­شود و خداوند به او آبرو داده و آبروی بیش­تری کسب خواهد کرد.
 در مقابل اگر می خواهی پیش مردم آبرو پیدا کنی، از آنان خواسته و درخواستی نداشته باش، زیرا همین که به مردم رو بیندازی، آبرویت از دست می­رود، زیرا مردم فقط یک وسیله هستند و این وسیله زمانی قابل استفاده است که صاحب وسایل یعنی خداوند بخواهد و تا خداوند چیزی را نخواهد هیچ حرکتی انجام نمی­شود. پس فقط درخواست از خداوند است که باعث رسیدن انسان به مقصود و افزایش آبروی او می­گردد.
 انسان بداند که هیچ دعایی نزد خداوند رد نمی­شود، زیرا خداوند آن درخواست را اجابت می­کند و اگر به صلاح او نباشد، چیز دیگری که خیر او می­باشد به جای آن عنایت می­فرماید؛ البتّه انسان باید موانع استجابت دعا مانند گناه و... را برطرف نماید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۱۷
.. فردآزاد..

نظرات  (۲)

ممنون :)
پاسخ:
خواهش میکنیم :)

یا علی _ التماس دعا
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام خواهری ام...ممنون استفاده کردیم :)
به قول مفر
الدعا
یاعلی
پاسخ:
دست حاج اقا مجتبی درد نکنه :)
محتاجیم 
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی